استراتژی خدمات در برفاب

از 28000 مشتري در طول 6 ماه حمايت کرده‌ايم

حتما مي‌دانيم که هزينه جذب مشتري جديد براي هر سازماني 5 برابر بيشتر از هزينه حفظ مشتريان موجود است، به همين دليل هر سازمان و فرآيندهاي آن بايد تلاش کند که علاوه بر حفظ مشتريان موجود براي افزايش وفاداري آن‌ها بکوشد . يکي از راه‌هاي افزايش وفاداري اين مشتريان ارايه خدمات مناسب، درخور و حتي بالاتر از انتظار به آن‌هاست. ارايه خدمات تعهد داده شده فقط سطح رضايت مشتري را در حد استانداردهاي تعريف شده نگه مي‌دارد و به همين خاطر است که شرکت‌هاي پيشرو خدماتي فراتر از انتظار به مشتري ارايه مي‌دهند .

خدمات پس از فروش در هر سازماني مبدا ورود اطلاعات مشتري به سازمان است و همه فرايندهاي درگير در توليد و ارايه خدمات مي‌توانند از اين اطلاعات بهره ببرند و سطح نيازهاي مشتري را سنجيده و بر آن اساس برنامه‌ريزي کنند.

در پي گسترش بازارهاي صادراتي در شرکت به کشورهاي هم‌جوار اولين سوالي که خريداران عمده در اين بازارها دارند وضعيت خدمات پس از فروش و تامين قطعات يدکي محصولات خريداري شده است که مديران محترم در اين بخش به آن‌ها براي هر دو اطمينان خاطر داده و در ابتدا تامين قطعات يدکي را تضمين نموده و بعد از آن اطمينان خاطر جهت ارايه خدمات پس از فروش را تضمين نموده اند. با توجه به اينکه در کشورهاي همسايه افرادي هستند که تعميرات محصول را به‌عهده بگيرند، شرکت ابتدا با آن‌ها وارد مذاکره شد و ضمن تامين قطعات يدکي آن‌ها هزينه تعميرات مورد نياز را هم پرداخت نمود و در مقطعي نياز شد مشکلات بيان شده از نزديک مورد بررسي و تبادل نظر قرار گيرد که مراجعه و مشکل رفع شد.

باور اکثر مديران ارشد و همه فرآيندهاي سازمان در ارايه خدمات  بايد بر اين اساس باشد که نيازهاي مشتريان را بررسي و براي آن برنامه‌ريزي نمايند. مشتري بايد از تامين قطعات يدکي و نظم و انضباط در ارسال آن اطمينان داشته باشد. برخورد نامناسب و بي‌توجهي به مشتري موجبات نارضايتي مشتري را فراهم مي‌کند. مشتري حتي حاضر است مبلغ اضافه پرداخت کند ولي نگران سرويس محصول خود نباشد و وظيفه سازمان و خدمات پس از فروش است که اين اطمينان خاطر را به مشتري بدهد. اين موضوع در همه صحبت‌هايي که با افراد مختلف خريدار محصول در کشور آذربايجان کاملا مشهود بود و همه به آن اصرار داشتند که بايد خاطري آسوده از اين بابت داشته باشند.