صادرات در برفاب

چـالش ها را از سر گذرانديم

و دهها هزار محصول برفاب را

در نيـــمه اول سال 1397

به 5 کشـور جديد صادر کرديم

صادرات مجموعه برفاب  از سال 83 آغاز شد و پس از آن به طور مستمر افزايش يافت به طوري که در کنار تقديرنامه ها و افتخارات ديگر، برفاب در سال هاي 1386 تا 1391 ، به عنوان صادرکننده ي نمونه‌ي کشور شناخته شد.

صادرات شرکت برفاب در ابتدا با تمرکز و تکيه بر بازار عراق و سياست تک محوري توسعه يافت.70 درصد از کليه توليدات مجموعه به عراق صادر مي‌شد .کيفيت ، اعتماد و قيمت مناسب از جمله عواملي بود که محصولات برفاب را گزينه مناسبي براي واردات به اين کشور مي‌کرد. براين اساس غالب محصولات برفاب با توجه به بازار عراق و نيازهاي آن توليد مي‌شد. موفقيت برند در صادرات به عراق موجب شده است که حتي پس از گذشت 14 سال عراق همچنان در شمار مشتريان برفاب قرار داشته باشد و برفاب در اين کشور همواره جزو يکي از سه برند برتر لوازم خانگي باشد .

در سال گذشته تغيير و تحولاتي در لايه هاي مختلف مجموعه برفاب صورت گرفت و براساس آن ديدگاهها و چشم اندازها نيز متحول شد، بالطيع اين تغييرات باعث تغيير استراتژي دپارتمان صادرات نيز گرديد.

استراتژي جديد دپارتمان صادرات در يک سال گذشته با هم فکري و برنامه‌ريزي اعضاي هيئت مديره محترم و مديريت فروش و بازاريابي بازنگري شد که يکي از  اهداف اصلي و اکيد آن منوط به توسعه بازار و توسعه محصول برفاب بود، که به گواه ده ها هزار محصولي که علي رغم شرايط خاص ايران به بيش از 5 بازار خارجي صادر کرديم، موفق بوده است .

براي اين تغييرات ساختاري ، اصول و استانداردهاي حرفه اي مارکتينگ و صادرات بين الملل مورد توجه قرار گرفت و با توجه به 3 اصل :

1.هيچ چيز ثابت نيست .2. هيچ‌كس كامل نيست .3. هيچ چيز مطلق نيست . برنامه ريزي ها صورت پذيرفت

دپارتمان صادرات در راستاي گسترش فعاليت هاي خود در ابتدا تمام تلاش خود را معطوف به بازارشناسي کشورهاي منطقه کرد و  تحقيقات خود را با بکار گيري از مدل C پايه ريزي نمود که از

4 اصل زير پيروي ميکند:

الف : شناخت برفاب ( شركت ) Company

ب : شناخت مشتري يا مخاطب Costumer

ج : شناخت رقبا Competitor

د : شناخت محيط و عوامل محيطي Change Factor

طي اين ديدگاه، تيم صادرات برقاب ، به موازات تيم مارکتينگ،  همچون بال هايي هماهنگ، پس از مطالعه دقيق و استاندارد هر بازار و شناخت آن، اقدام به برنامه ريزي اجرايي براي ورود به بازار هدف نمودند ، در اين مرحله با توجه به بررسي هاي انجام شده و  تحليل رقبا و نقاط قوت و ضعف آنها، محصولاتي متناسب با نياز بازار در هر منطقه طراحي و شخصي سازي شد تا برفاب در سبد محصول مصرف کننده انتخاب شود.

پس از تحقيقات مرحله بعدي بازارسازي بود. در اين مرحله با  استفاده از تكنيك هاي فروش بين الملل توانستيم سهم بازار جديدي را در فاز اول ورود به هر بازار کسب کنيم.

دپارتمان صادرات در طول مدت فعاليت جديد خود توانست کشورهايي همچون منطقه عرب نشين عراق ، افغانستان ، آذر بايجان، گرجستان، اقليم کردستان، قطر و تاجيکستان را احياء و به شبکه فروش و خدمات پس از فروش خارجي خود اضافه نمايد. همچنين با حضور فعال در نمايشگاه‌هاي بين الملي برگزار شده در کشورهاي روسيه ، آذربايجان، عراق و لبنان توانست ضمن معرفي محصولات برفاب در نمايشگاه‌هاي فوق شناخت خوبي از بازارهاي هدف خود براي آينده به دست آورد.

افزايش سهم بازار، به معناي افزايش تعداد مشتريان و به‌دنبال آن افزايش سود است که راهکار هاي متفاوتي دارد. هر سازمان يا شرکتي که مي‌خواهد در بازار به موفقيت دست پيدا کند، بايد به‌طور پيوسته براي افزايش سهم خود از بازار تلاش کند. اما حقيقت اين است که بيشتر شرکت‌ها، از برنامه‌ريزي‌ و سرمايه گذاري در پروژه هاي بلند مدت پرهيز مي کنند و به اهداف موردنظرشان نمي‌رسند که اين خود نوعي نزديک بيني است، اما در برفاب در يک سال گذشته شاهد تفکر سيستمي و استراتژي بلندمدتي از سطوح عالي سازمان بوديم که منجر به اين موفقيت ها گرديد.

برفاب با نفوذ و گسترش حضور خود در بازارهاي منطقه‌ قصد دارد به يک شرکت بين المللي تبديل شود. به دست آوردن سهم قابل توجهي از بازار محصولات لوازم خانگي ايراني در کشور هاي ديگر نيز از جمله اهداف بلند مدت ما مي باشد.

در حال حاضر شرکت برفاب در مرحله ايجاد سهم بازار در کشور‌هاي هدف مشغول به فعاليت مي باشد. براي ايجاد سهم بازار مي‌توان از استراتژي هاي گوناگوني کمک گرفت ولي همواره بايد نکات زير را مد نظر داشت:

بازار اوليه، پايدار، در حال نزول يا در حال رشد است؟

محصول توليد‌شده نسبت به رقبا متمايز يا يکسان است؟

منابع شرکت نسبت به منابع ساير رقبا، چگونه است؟

رقيبان شرکت انگشت‌شمار‌ند يا تعداد زيادي رقيب وجود دارد؟ تاثيرگذاري و مسير حرکت هر کدام چقدر است؟

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با صادرات برفاب، نحوه سفارش دهی، اخذ نمایندگی در کشورتان و … می­ توانید از طریق ایمیل زیر با ما ارتباط برقرار کنید، در کوتاه ترین زمان ممکن شما را راهنمایی خواهیم کرد.