گروه تولیدی برفاب

ما برای محیط زیست چه کردیم ؟

برای حفظ محیط زیستمان و ارتباط بیشتر و بهتر با مشتریانمان در برفاب، 300.000 برگه نظری سنجی کاغذی را که هر ساله به همراه محصولات ارسال می کردیم حذف کردیم و روش تماس تلفنی مستقیم با مشتریان را جایگزین کردیم. 

عکس مربوط به سرو 4000 ساله ابرکوه یزد، یکی از میراث ملی و جهانی ایران است.

 امروز، جهان به دنبال راه‌هاي مقرون به صرفه و تاثير گذار براي افزايش ميزان دوستي با طبيعت است. صنعت کاغذ پنجمين مصرف‌کننده عظيم انرژي در جهان است. اين استفاده بيش از حد از کاغذ تأثير زيادي بر رو افزايش گاز‌هاي گلخانه‌‌اي دي‌اکسيد‌کربن دارد که از طريق بريدن درختان براي ساخت کاغذ، مصرف سوخت فسيلي براي چاپ و نيز استفاده از مواد شيميايي ايجاد مي‌شود.

برفاب همواره سعي کرده است مانند ساير شرکت‌هاي سبز همچون IKEA ،Unilever و پاناسونيک و … به گونه‌اي عمل کند که کمترين آسيب به محيط زيست وارد شود. ما مي‌دانيم که به جاي پيدا کردن راه‌هايي براي بهره‌برداري از منابع جديد، مردم و شرکت‌ها ضمن حفاظت از زمين و منابع باقيمانده در آن، بايد روي يافتن روش‌هاي پايدار براي بهره وری تمرکز کنند. در اين راستا، 300،000 برگه نظرسنجي کاغذي حذف و نظرسنجي آنلاين و تماس‌ تلفنی مستقیم جايگزين شده است. اين تغيير منجر به انجام 5000 نظرسنجي موفقيت آميز در طول دوره سه ماهه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت برابري داشته است. علاوه بر سازگاري بيشتر با محيط زيست، در اين روش جمع‌آوري داده‌ها و پردازش و تجزيه و تحليل آن‌ها طي فرآيندي کارآمدتر و ارزان‌تر صورت مي‌گيرد.

همچنین حذف کردن کاغذ مزاياي متعددي را برای ما در پی داشت نظیر :

1-نجات درختان

در سراسر جهان، استفاده از کاغذ در 40 سال گذشته 400 درصد افزايش يافته است. اين افزايش مصرف خسارات زيادي را بر درختان تحميل مي‌کند. جنگل‌زدايي سريع که بسياري از آن براي توليد محصولات کاغذي است، نگراني بزرگي براي محيط زيست ما است. درختان نقش مهمي در جذب CO2 از اتمسفر و توليد اکسيژن براي ادامه حيات در زمين بازي مي‌کنند. با کاهش يا حذف سهم خود در استفاده از کاغذ تلاش مي‌کنيم تا زندگي درختان را حفظ کنيم.

2-کاهش آلودگي

صنعت توليد کاغذ يکي از بدترين متخلفان در زمينه آلودگي است. در ازاي ساخت يک تن کاغذ بيش از 5/1 تن CO2 توليد مي‌شود. با استفاده کمتر مي‌توان به کاهش تعداد آلاينده ها در محيط اطراف کمک مي‌کند.

3-کاهش حمل و نقل

هر برگه کاغذی که در سطح شهر يا سراسر جهان حمل مي‌شود، از سوخت استفاده مي‌کند و با سوختن سوخت‌هاي فسيلي گازهاي گلخانه‌اي آزاد مي‌شود. با تغيير رويه و تبديل سند کاغذي به سند ديجيتال که با کليک يک دکمه ارسال مي‌شود، سوخت زيادي مي‌تواند ذخيره شود.

4. آب

براي تهيه يک ورق کاغذ 1/5 ليوان آب مصرف مي‌شود. در جهاني که آب آشاميدني در شمار دغدغه‌‌هاي رو به رشد است، اين موضوع قطعا جاي تامل و بررسي دارد. با حذف کاغذ در دفاتر و امور اداري، ما به حفظ منابع آب در جهان کمک مي‌کنيم.

5- جوهر چاپ

اين فقط استفاده از کاغذ نيست که براي محيط زيست بد است. ديگر لوازم مصرفي همراه با آن – مانند جوهر وجود دارند که براي محيط زيست زيان‌آور هستند. براي توليد جوهر از سوخت‌هاي فسيلي استفاده مي‌شود؛ اکثر جوهرها حاوي مواد شيميايي و ديگر موادي هستند که براي محيط زيست ما مضر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *